AZZAS2154®


Description
Thinking about the meeting of the two largest fashion groups in Brazil to strategically and creatively translate the birth of a giant: AZZAS 2154, the largest fashion group in Latin America. It took three months of project work, exchanges, and meetings to understand the purpose and the source of power of this new group. This process was essential for us to arrive at the strategic guidelines that underpinned all the branding of AZZAS 2154, from naming to the brand's visual and verbal language.

Project
A robust branding effort that began with research, interviews, analyses, and a lot of collaboration to design the strategy of the new group, defining its purpose, main guidelines, and some attributes. And a creative process that gave rise to the brand, a visual identity inspired by nature, the manifesto, and verbal language. Additionally, we developed some materials for the group's launch.

Objective
To showcase the strength of Brazilian originality and elevate our fashion globally through an identity that translates the PASSION FOR CRAFTSMANSHIP, the creative autonomy of each brand in a group that is UNIQUE IN EACH ORIGIN, the POWER TO IMPACT, and to project BRAZIL TO THE WORLD.

Concept
In nature, when birds fly together in a "V" formation, they take turns leading, conserving energy, and optimizing efforts to go further. This is the idea we bring to AZZAS 2154: an identity that speaks not only about flying but about flying together, which is the group's main objective. Multiple leaders flying together, taking strategic positions throughout the journey, aiming towards 2154. The AZZAS 2154 brand is elegant and uses a bold sans-serif typeface. It represents the holding and was designed to embrace and give prominence to the thirty-four brands in the group, reflecting the idea of a sum that preserves differences.



PT
Descrição
Pensar no encontro dos dois maiores grupos de moda do Brasil para traduzir estratégica e criativamente o nascimento de um gigante: AZZAS 2154, o maior grupo de moda da América Latina. Foram três meses de projeto, trocas e reuniões para entender o propósito e o lugar de potência desse novo grupo. Esse processo foi essencial para chegarmos aos direcionadores estratégicos que embasaram todo o branding do AZZAS 2154, desde o naming até a linguagem visual e verbal da marca. 

Projeto
Um trabalho robusto de branding que começou com pesquisas, entrevistas, análises e muita troca para desenhar a estratégia do novo grupo, definindo seu propósito, os principais direcionadores e alguns atributos. E um processo criativo que deu origem à marca, a uma identidade visual inspirada na natureza, ao manifesto e à linguagem verbal. Além do desenvolvimento de algumas peças para o lançamento do grupo. 

Objetivo
Mostrar a força da originalidade brasileira e elevar a nossa moda no mundo, através de uma identidade que traduz a PAIXÃO PELO OFÍCIO, a autonomia criativa de cada marca em um grupo que é ÚNICO EM CADA ORIGEM, a POTÊNCIA PARA IMPACTAR e projetar o BRASIL NO MUNDO. 

Defesa
Na natureza, quando os pássaros voam juntos em “V”, eles vão se revezando lá na frente, economizando energia e otimizando os esforços para chegar mais longe. E é essa a ideia que a gente traz pro AZZAS 2154: uma identidade que fala não só sobre voar, mas sobre voar junto, que é o grande objetivo do grupo. Várias lideranças voando juntas, assumindo posições estratégicas ao longo da jornada, rumo a 2154. A marca do AZZAS 2154 é elegante e usa uma tipografia bastão bold. Ela representa a holding e foi desenhada para abraçar e dar protagonismo às trinta e quatro marcas do grupo, refletindo a ideia da soma que preserva as diferenças.



Tátil Design
Direção Criativa: Fred Gelli, Beto Biscesto, Ricardo Bezerra
Design / Direção de Arte: Marcelo Siqueira, Pedro Paulino, Rodrigo Bessa, Ted Oliver, Yomar Augusto.
3D/Motion: Paulo Caetano (Das Cinzas Design)
Redação: Ana Cunha, Lourenço Araujo, Bru Figueiredo
Estratégia: Amanda Gebara , Paula Marchiori
Relacionamento/ Negócios:  Bianca Cruz, Letícia Magalhães, Maria Augusta Vargas
Produção interna: Ana Mendes, David Marques, Emannuel Zanoni 



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